رابطه سرطان خون و شير مادر
كودكاني كه از شير مادر تغذيه ميكنند كمتر به سرطان خون دچار ميشوند
خوبيهاي شير مادر به قدري زياد است كه شرح آن در يك مقاله نميگنجد. اين هفته گروهي از پژوهشگران دانشگاه كاليفرنيا اعلان نمودند كه نوزادي كه فقط 6 ماه از شير مادر تغذيه ميكند 12 درصد كمتر از ديگران در خطر بروز سرطان خون قرار دارند. اين پژوهشگران 14 مطالعه پزشكي را كه از سال 1988 در اين مورد انجام گرفته به طور دقيق تجزيه و تحليل كرده اند و عقيده دارند كه يكي از دهها خوبيهاي شير مادر پيشگيري از سرطان خون است. يكي از علل پيشگيري سرطان خون توسط تغذيه شير مادر موضوع تقويت سيستم ايمني بدن است زيرا طفلي كه از شير مادر تغذيه ميكند به خاطر رسيدن آنتي بادي مادر كه در حين زندگي و به مروز زمان و پس از مبارزه با بيماريها كسب نموده از طريق شير است كه بدن كودك را در برابر بسياري از بيماريها مانند بيماريهاي عفوني و غيره مصون نگه ميدارد. با توجه به اهميت تغذيه شير مادر اميد است مادران جوان به اين مورد توجه خاصي مبذول دارند و با دادن شير خود به جگر گوشه هاي خويش از بروز بسياري از بيماريها در آنها جلوگيري كنند.